Další informace
Rozměry | 344 mm |
---|---|
Výrobce | |
Česká předloha | |
Měřítko | |
Počet náprav | |
Hnaných náprav | |
Bandážovaných náprav | |
Zvuk | Bez zvuku |
Vlastnická dráha | |
Předobjednávka | |
Skladem | |
Délka přes nárazníky | |
Stavebnice |
4 359 Kč
Rozměry | 344 mm |
---|---|
Výrobce | |
Česká předloha | |
Měřítko | |
Počet náprav | |
Hnaných náprav | |
Bandážovaných náprav | |
Zvuk | Bez zvuku |
Vlastnická dráha | |
Předobjednávka | |
Skladem | |
Délka přes nárazníky | |
Stavebnice |
Razantní rozvoj automobilové dopravy Lötschberským tunelem vedl k tomu, že si BLS mezi léty 1957 a 1963 pořídily celkem 28 dvouosých speciálních vozů na přepravu osobních aut. Vozy vznikly částečnou přestavbou plošinových vozů, v roce 1970 přibylo ještě 6 kusů od SBB. Původně měly vozy ještě loukoťová kola, která byla postupně měněna za plná. V roce 1967 byly vozy vybaveny řídícím vedením. V roce 1969 byly na vozy s výjimkou nájezdových vozů, nainstalovány stříšky. V roce 1980 byly vozy přeznačeny na řadu Ldt. Většiny vozů měla původně hnědý nátěr, konstrukce stříšky byla žlutá. Umístění tabulek nebylo na všech vozech stejné. Zhruba od roku 1970 dostaly vozy šedý nátěr – původně s tmavě šedým podvozkem, později byly celé ve světle šedé barvě. Díky silnému provozu v tunelech byly vozy silně znečištěny. Poslední vozy sloužily do roku 2004.
Stříšky na modelových vozech jsou odklápěcí. Nosná konstrukce střechy velmi jemně provedená, vyrobená z leptaného plechu. Původní provedení s loukoťovými koly. Kinematika krátkého spřáhla s lehkým a stabilním chodem. Přiložena pevná spřáhla. Set se skládá z nájezdového vozu a tří vozů, krytých stříškou. Provozní stav z roku 1969. Provozní čísla 406 3 003-9 (nájezdový), 406 3 013-8, 406 3 016-2 a 406 3 020-4. Každý vůz má délku přes nárazníky 86 mm. Minimální poloměr oblouku 192 mm. Určeno pro modeláře a sběratele starší 14 let.