Další informace
Rozměry | 196 mm |
---|---|
Výrobce | |
Česká předloha | |
Měřítko | |
Počet náprav | |
Hnaných náprav | |
Bandážovaných náprav | |
Zvuk | Bez zvuku |
Vlastnická dráha | |
Předobjednávka | |
Skladem | |
Délka přes nárazníky | |
Stavebnice |
2 421 Kč
Rozměry | 196 mm |
---|---|
Výrobce | |
Česká předloha | |
Měřítko | |
Počet náprav | |
Hnaných náprav | |
Bandážovaných náprav | |
Zvuk | Bez zvuku |
Vlastnická dráha | |
Předobjednávka | |
Skladem | |
Délka přes nárazníky | |
Stavebnice |
Šestinápravové těžkotonážní vozy řady Sas (4850) byly vyrobeny rumunskou vagónkou UV Arad v polovině 70.let a byly určeny pro železnice NDR (DR). Do roku 1978 bylo dodáno celkem 1600 vozů. Vozy byly původně určeny pro přepravu tanků, ale byl na nich přepravován i písek. Konstrukce nebyla zcela vydařená a i po dílčích úpravách mohly být tanky přepravovány jen s omezením. Původní označení Sas (4850) bylo nejdříve změněno na Sas (4860) a v roce 1980 na Samms (4860). Vozy byly vybaveny třínápravovými podvozky typu Niesky. Dodnes jsou používány v nákladní dopravě, pro zvláštní potřebu a jako součást stavebních vlaků. Po převzetí DB AG byly označeny řadou Samms-u 454 a jsou používány například pro přepravu deskových materiálů a ocelových polotovarů. Některé vozy přešly k soukromým společnostem a slouží zejména na stavebních vlacích.
Set se skládá ze dvou vozů Sas (4850). Mají velmi jemně provedená madla pro posunovače pod nárazníky, detailně znázorněný brzdový systém. Kinematika krátkého spřáhla s šachtou dle NEM355 s velmi lehkým chodem. Stav z roku 1979. Provozní čísla 485 0186-2 a 485 1322-2. Určeno pro modeláře a sběratele starší 14 let.