Další informace
Rozměry | 282 mm |
---|---|
Výrobce | |
Česká předloha | |
Měřítko | |
Počet náprav | |
Hnaných náprav | |
Bandážovaných náprav | |
Zvuk | Bez zvuku |
Vlastnická dráha | |
Předobjednávka | |
Skladem | |
Délka přes nárazníky | |
Stavebnice |
2 256 Kč
Rozměry | 282 mm |
---|---|
Výrobce | |
Česká předloha | |
Měřítko | |
Počet náprav | |
Hnaných náprav | |
Bandážovaných náprav | |
Zvuk | Bez zvuku |
Vlastnická dráha | |
Předobjednávka | |
Skladem | |
Délka přes nárazníky | |
Stavebnice |
Předloha: Dvojice vozů pro přepravu kontejnerů typu Laabs Německé spolkové železnice (DB), pronajatá Volkswagen AG (VW). Verze bez ruční brzdy, s nosným rámem pro kontejnery a přepravními kontejnery Volkswagen jako náklad. Provozní stav kolem roku 1971. Mimořádně kreativní nápad vyvinuly Volkswagen a Deutsche Bundesbahn, když v roce 1959 uzavřely smlouvu na železniční přepravu motorů a převodovek mezi jednotlivými výrobními závody Volkswagenu. Kontejnery v té době ještě neexistovaly, proto byly zpočátku vyvíjeny standardizované kontejnery, které byly zpočátku přepravovány na těsně spřažených dvojitých jednotkách nízkostěnných vozů typu R10 (bez klanic). Od září 1959 se pak motory a převodovky přepravovaly po železnici mezi závody VW ve Wolfsburgu a Hannoveru. Místo starých vozů R 10 se od roku 1965 používaly klanicové vozy typu Rm(r)so 31, které byly průběžně upravovány. Vznikly tak těsně spřažené jednotky, z nichž každá sestávala ze dvou vozů typu Klms 440. Z vozů byly vypuštěny klanice, boční a čelní stěny, ruční brzdy, brzdařské plošiny a brzdařské budky. Nyní měly pouze ploché nástavby s dřevěnou podlahou, na které byly namontovány nosné rámy pro kontejnery. Samotné kontejnery byly různé výšky (1 546, 1 765 nebo 2 330 mm), ale měly shodné rozměry dna (2 900 x 2 650 mm), protože se musely vejít do nosných rámů. Přepravní kontejnery byly navrženy pro 36 motorů nebo 96 převodovek na náklad. Na vnitřní a střední stěně měly vodicí lišty, na které se nasunovaly malé valivé rámy s odpovídajícím počtem motorů nebo převodů. Pro nakládku a vykládku měly kontejnery klapky a dveře s centrálním zamykáním na bočních stěnách. V roce 1966 jezdily kontejnerové vagony pro přepravu motorů a převodovek na trasách Hannover – Wolfsburg, Hannover – Emden a Hannover – Ingolstadt a dále z Kassel-Baunatal do Emdenu, později i do Bruselu. Se zahájením výroby motorů a převodovek v závodě Volkswagen v Salzgitteru od roku 1970 a začleněním Audi NSU Auto Union AG do koncernu Volkswagen byly nyní dalšími destinacemi Salzgitter, Neckarsulm, Stuttgart a Osnabrück (Karman). Zvláštností bylo zacházení s těmito vozy při posunu: měly „zakázaný výstup“ na svážní pahrbek a musely být zatlačeny do soupravy objížděním pahrbku a nesměly se příliš rozjíždět. Koncem 60. let však začaly být postupně vytlačovány vozy s posuvnými stěnami a posuvnými střechami různých typů, protože kontejnery bylo možné obejít a rámy s motory a převody byly nakládány přímo. V 80. letech 20. století se staly vozy pro kontejnerovou přepravu historií. Model: Vagony pro kontejnerovou přepravu mají příhradové nosníky a různá identifikační čísla. Naloženo celkem šesti přepravními kontejnery Volkswagen s různými čísly kontejnerů. Kinematika krátkého spřáhla s šachtou dle NEM. Určeno pro modeláře a sběratele od 14 let.