parní lokomotiva řady 354.1 ČSD

? Registrujte se a získejte až 10 % slevu ve věrnostním programu. Odměny za věrnost 8 191 

  • Plzeň - 1 ks
  • České Budějovice - 0 ks
  • Česká Skalice - 0 ks
  • anoČeská předloha
  • H0 (1:87)Měřítko
  • 5Počet náprav
  • 3Hnaných náprav
  • 1Bandážovaných náprav
  • III (1950 - 1970)Epocha
  • 2 čelní světla závislá na směru jízdyOsvětlení
  • ČSDVlastnická dráha
Katalogové číslo: ROC70079
Kategorie: ,

Další informace

Rozměry 153 mm
Výrobce

Česká předloha

Měřítko

Počet náprav

Hnaných náprav

Bandážovaných náprav

Napájecí systém

Epocha

Osvětlení

Vlastnická dráha

Skladem

Délka přes nárazníky

Popis

V roce 1912 objednala tehdejší Společnost jižní dráhy tendrové lokomotivy pro těžkou osobní vlakovou dopravu jako náhradu za příliš slabé lokomotivy řady 229. Lokomotivka StEG na základě toho vyvinula lokomotivu na přehřátou páru řady 629 lokomotiva jako první na světě s uspořádáním pojezdu 2C1. První lokomotiva řady 629 byla dodána Společnosti jižní dráhy v roce 1913 a dalších 14 v celkem 3 dodávkových sériích následovalo během následujících dvou let. Mimořádně dobré zkušenosti s touto řadou přiměly císařsko-královské státní dráhy k nákupu 25 téměř identických lokomotiv do konce monarchie v roce 1918. V Rakousku zůstalo po první světové válce celkem 25 těchto lokomotiv. 15 kusů muselo být ponecháno nově založené ČSD, která je označila 354.121 až 135. Model představuje verzi s kotlem s jednoduchým parním dómem a injektorem Giesl. Volně stojící madla. Jemně provedená kola s nízkými okolky. Ojnice a spojnice odlity z kovu. Osvětlení kabiny strojvedoucího a pojezdu, ovládatelné v digitálním režimu. Osvětlení LED závislé na směru jízdy. Minimální poloměr oblouku 358 mm. Kinematika krátkého spřáhla s kulisou dle NEM. Není vhodné pro děti do 14 let.