Další informace
Rozměry | 745 mm |
---|---|
Výrobce | |
Česká předloha | |
Měřítko | |
Počet náprav | |
Hnaných náprav | |
Bandážovaných náprav | |
Napájecí systém | |
Zvuk | Bez zvuku |
Vlastnická dráha | |
Předobjednávka | |
Skladem | |
Délka přes nárazníky | |
Stavebnice |
9 476 Kč
Rozměry | 745 mm |
---|---|
Výrobce | |
Česká předloha | |
Měřítko | |
Počet náprav | |
Hnaných náprav | |
Bandážovaných náprav | |
Napájecí systém | |
Zvuk | Bez zvuku |
Vlastnická dráha | |
Předobjednávka | |
Skladem | |
Délka přes nárazníky | |
Stavebnice |
V roce 1894 byla otevřena 76,1 km dlouhá úzkokolejná dráha z Unzmarktu do Mauterndorfu – známá také jako Murtalbahn – podle řeky, která jí dala jméno. Dnes patří pod Steiermarkbahn (StB) popř. Štýrským státním drahám a je stejně přirozeně součástí regionu Murau jako například pivo Murau. Na jedné straně je to systém místní hromadné dopravy. Vysokou poznávací hodnotu má naopak historický parní vlak, který na úzkorozchodných tratích v údolí Horní Mur příjemně oživuje dávno zašlou éru železnic. Parní lokomotivy řady U byly na trase od samého začátku. Modré vozy, které byly od roku 2019 přepracovány a rozsáhle renovovány, nyní jezdí s různými parními lokomotivami po Muru mezi Unzmarktem, Murau (Štýrsko) a Tamswegem (Salcburk), kde zajišťují skvělý zážitek z parního vlaku. Mezizastávky jsou v Tamswegu, ve Stadl an der Mur a například v Unzmarktu. Model: Šestidílná vlaková souprava Parní vlak Murtalbahn, sestávající z parní lokomotivy U 11, salonního vozu Ba 73, barového vozu WR 52, dvou osobních vozů Ba 70 a Ba 71 a služebního vozu Dm 84. Provozní stav z roku 2022. Lokomotiva vybavena motorem se setrvačníkem, vyrobena částečně z kovu. Všechna vozidla vybavena šachtou spřáhla dle NEM 355. Minimální poloměr oblouku 192 mm. Není vhodné pro děti do 14 let. Vozidla ze setu není možno objednat jednotlivě.