Popis
Výhodná cena ropných produktů v 60. letech a dobré zkušenosti s mazutovým topením u SŽD vedly k rozhodnutí o přestavbě lokomotiv řady 555.0 na vytápění mazutem. První přestavba se uskutečnila u lokomotivy 555.0274 ve spolupráci se Slovnaftem v RD Bratislava. Tato lokomotiva byla předána do zkušebního provozu 25. září 1963 a ještě do konce roku se v PLD Most a v ŽOS Nymburk přestavělo dalších 29 lokomotiv. Lokomotivy dostaly novou řadu 555.3, ale zůstala jim zachována původní inventární čísla. Další rekonstrukce byly prováděny na Ukrajině v depu Kovel a v dílnách v Ivano-Frankovsku. Celkem 199 lokomotiv bylo takto rekonstruováno do konce roku 1964. Lokomotivy nebyly v provozu dlouho, poslední byla vyřazena v roce 1972 ve Zdicích. (Wikipedie)
Model Mazutky vychází z modelu lokomotivy řady 52 v neutrálním provedení od firmy Liliput. Malosériově upravované modely jsou realizovány na zakázku, lze dodat konkrétní provozní číslo dle přání zákazníka.
Model vyroben převážně z kovu. Motor se setrvačníkem umístěn v tendru. Příprava pro vestavbu kouřového generátoru. Příprava pro vestavbu digitálního dekodéru, reproduktor lze umístit v tendru. Pohon na dvě krajní nápravy tendru, opatřené bandážemi. Depo Kralupy nad Vltavou. Minimální poloměr oblouku 420 mm.