Popis
Aby čelily zvyšující se poptávce po městských expresních službách a s tím spojeným kapacitním úzkým místům, objednaly Rakouské spolkové dráhy elektrické vozy se zavazadlovým oddílem řady 4061 od vídeňských lokomotivek a skupiny společností ABES (sdružení společností AEG, Elin a Siemens-Schuckert). Celkem bylo vyrobeno 25 kusů ve dvou objednaných sériích. Vzhledem k tomu, že zavazadlový prostor nebyl v každodenním provozu využíván, zavazadla byla ve vozech 4061 přepravována jen zřídka. I proto se ÖBB rozhodly předchozí „motorový vůz“ zařadit mezi elektrické lokomotivy. To bylo od 30. května 1976 doprovázeno novým sériovým označením 1046 od 30. května 1976. Lokomotiva s provozním číslem 1046 009 byla jedinou lokomotivou staré konstrukce v designu Valousek. Volný průhled zavazadlovým prostorem. Vězně zpracované světlomety. Vypínatelné koncové osvětlení pomoci DIP přepínače. Osvětlení LED závislé na směru jízdy. Kondenzátorový zásobník energie. Minimální poloměr oblouku 358 mm. Provozní číslo 1046 009-5. Kinematika krátkého spřáhla s kulisou dle NEM. Není vhodné pro děti do 14 let.