Popis
Dieselelektrická dvojitá lokomotiva 288 002 Deutsche Bundesbahn. Kompletní redesign! V letech 1941 a 1942 byly do výzbroje německého Wehrmachtu zařazeny celkem čtyři dvojité lokomotivy typu D 311. Byly postaveny pro přepravu těžkých železničních děl. Dvě lokomotivy, provozní čísla V 188 001 a/b a V 188 002 a/b, byly i po válce používány u Deutsche Bundesbahn. Třetí lokomotiva sloužila jako dárce náhradních dílů. Osvědčily se v těžké nákladní vlakové a tlačné službě, hlavně na rampě Spessart. Lokomotiva číslo V 188 001 musela být odstavena v roce 1968 po poškození generátoru. V 188 002, později 288 002, byla v provozu ve francké oblasti až do roku 1972. V roce 1973 byly oba stroje sešrotovány. Model: Dvojitá lokomotiva složená ze dvou trvale spřažených jednotek; obě jednotky plně vybavené motorem. Kompletní rekonstrukce přechodové oblasti mezi dvěma jednotkami. Věrně reprodukovaná strojovna. Jemně detailní model s mnoha samostatně připojenými díly. Střechy s přídavnými větracími mřížkami v obloucích střechy. Rámové panely každý se 4 pískovači a replikou INDUSI. Směrově závislé trojité světlomety a dvě červená koncová světla. Prolamované střešní průduchy. Instalováno osvětlení kabiny strojvedoucího, pultu strojvedoucího a spínací skříňky, jakož i osvětlení strojovny; přepínatelné v digitálním režimu. Osvětlení LED závislé na směru jízdy. Minimální poloměr oblouku 358 mm. Kinematika krátkého spřáhla s kulisou dle NEM. Není vhodné pro děti do 14 let.