Moderní stavba modelové krajiny – 5.tip

Překlad publikace MODELL LANDSCHAFTSBAU HEUTE vydané firmou Noch.

Viadukty z tvrzené pěny od firmy Noch, patřící do kategorie zdiva z lámaného kamene, mají velmi realistický vzhled a jsou vhodné pro použití v horské krajině. Navíc se velmi snadno opracovávají. Mostní díly můžete lepit jakýmkoliv lepidlem a to i takovým, které obsahuje rozpouštědla.

Díly viaduktu krájejte modelářským nožem nebo jemnou pilkou, poté je ovšem začistěte smirkovým papírem nebo pilníkem.

  
Obr.1 Pomocí jemné pilky nebo modelářského nože přizpůsobte díly viaduktu a pilíře tvaru krajiny a průběhu železniční trati. Vše musíte včas a dobře promyslet, jinak se vystavujete riziku, že provoz na vašem kolejišti nebude plynulý a reálný.   Obr.2 Příslušné mostní díly slepte lepidlem. Vzhledem k tomu, že tvrzená pěna je odolná teplu a rozpouštědlům, můžete použít jakékoliv lepidlo včetně tavného.  
 
Obr.3 Pomocí tavného lepidla přilepte pilíře k základní podložce. Před tím ovšem prověďte zkoušku „na sucho“: zda lokomotiva projede po kolejích položených na viaduktu. Obr.4 A jde se na to – most zabudujte do krajiny. Jako příklad uvádíme zabudování do krajiny pomocí Terra Form systému (viz Tip 1 našeho seriálu) Díky jednoduchosti tohoto systému je práce rychlá a efektivní. Obzvláště příjemné je, že konstrukci můžete přichytit k prvkům Terra Form systému pomocí tavného lepidla.  
Použité výrobky Noch:

– Viadukt z lámaného kamene do oblouku (poloměr R1) (58664)

– Viadukt z lámaného kamene do oblouku (poloměr R2) (58665)

– Viadukt z lámaného kamene H0 (58660)

– Pilíř z lámaného kamene pro viadukt z lámaného kamene H0 (58661)

přeložil Vladimír Švígler, doprovodné fotky Noch GmbH.